Jak zarejestrować spółkę z o.o.?

4-4

Jak zarejestrować spółkę z o.o.?

Podstawą do założenia spółki z o.o. jest podpisanie umowy spółki. Umowa musi zostać sporządzona w formie aktu notarialnego. Następnie wspólnicy powinni wnieść wkłady na pokrycie kapitału zakładowego i powołać zarząd. Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością należy zarejestrować w ciągu 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Jeżeli po tym czasie nie zostanie ona zgłoszona do Krajowego Rejestru Sądowego, zarząd powinien dokonać zwrotu wkładów oraz spłacić zobowiązania spółki z o.o. Równoznaczne jest to bowiem z rozpoczęciem tzw. uproszczonego postępowania likwidacyjnego. Kolejnym etapem jest uzyskanie wpisu w KRS (Krajowym Rejestrze Sądowym). W tym celu należy złożyć i opłacić wniosek o rejestrację spółki we właściwym sądzie gospodarczym. Jednocześnie, dzięki zasadzie jednego okienka w Sądzie Gospodarczym składa się także wnioski zgłaszające spółkę do Urzędu Skarbowego w celu uzyskania numeru NIP, Urzędu Statystycznego w celu uzyskania numeru REGON oraz do ZUS-u jeśli będzie zatrudniany pracownik. Po zarejestrowaniu spółki z o.o. należy założyć rachunek bankowy spółki oraz podpisać umowę z biurem rachunkowym, które będzie prowadziło księgowość spółki.

Jeżeli jest jeszcze coś co musisz wiedzieć na temat Jak zarejestrować spółkę z o.o.? to skontaktuj się z Biurem Rachunkowym PIONIER.

Materiał ten ma charakter wyłącznie informacyjny, nie jest więc częścią doradztwa podatkowego.

Udostępnij

Doradca księgowy

PROMOCJA